Oportunidades de Aprendizaje

Progress? Brookings Institution Press and UNDP. Lustig Nora. (2011). " Fiscal policy and income redistribution in Latin America: Challenging the conventional wisdom , " Working Papers 227, ECINEQ, Society for the Study of Economic Inequality. Matus Carlos .(1985). Planificación, libertad y conflicto . IVEPLAN, Venezuela. Mateo Juan Carlos. (2006). “Sociedad del conocimiento”, Arbor, Vol 182, No 718. McKinsey Report (2007), How the world’s best -performing schools come out on top . http://mckinseyonsociety.com/how-the-worlds-best-performing- schools-come-out-on- top/#sthash.8x480Sxk.dpuf Murillo J. (2005). La investigación sobre eficacia escolar. Barcelona: Octaedro. Ñopo Hugo y Verdisco Aimee. (2012). Intervenciones tempranas y el reto de los recursos humanos. BID, Educación para la transformación. OECD .(2013). Innovative Learning Environments , Educational Research and Innovation, OECD Publishing http://dx.doi.org/10.1787/9789264203488-en. ( accedido el 15-1-14) OECD Secretariat .(2008). Alternative Models of Learning – Building on insights from recent OECD-CERI analysis . Paris, OECD. OECD-CERI .(2009a). The newMillenium Learners, A project in progress , OECD; Paris. OECD-CERI .(2009b). New Millennium Learners. Technology and Educational Performance , OECD; Paris. (Draft) OREALC/UNESCO. (2007). Educación de calidad para todos: un asunto de derechos humanos. Santiago de Chile. OREALC/UNESCO(2004) . Gestión de la educación en América Latina y el Caribe : ¿Vamos por un buen camino? Santiago, Chile. Pedró, Francesc. (2006). The new millennium learners. Challenging our Views on ICT and Learnin g http://www.oecd.org/edu/ceri/38358359.pdf Perkins David .(1992). Smart Schools. Better thinking and learning for every child , The Free Press, NY. (Hay traducción al español: Perkins David (2003), La escuela inteligente. Del adiestramiento de la memoria a la educación de la mente , G edisa Editorial) Reimers Fernando. (2000). Distintas escuelas, diferentes oportunidades. Madrid: La Muralla Sarason, Seymour. (2003). El predecible fracaso de la reforma educativa . : Octaedro, Barcelona. Schady, N. (2012). El desarrollo infantil temprano en América Latina y el Caribe. BID, Educación para la transformación. SITEAL. (2010). Informe sobre tendencias sociales y educativas en América Latina.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMxMDk1