Gobernanza en la Educación Chilena y Uruguaya

48 Linn, R. L. (2000). Assessments and accountability. Educational Researcher, 29 (2) 4-16. Lozano, P. (2011). Addressing the EFA Teacher Gap in Latin America and the Caribbean. What Makes Effective Policies and Practices. Santiago: UNESCO/OREALC Lozano, P. (2011). Addressing the EFA Teacher Gap in Latin America and the Caribbean. What Makes Effective Policies and Practices. Chile Country Report Santiago: UNESCO/OREALC. Maggi, C., and D, Messner (coords.) (2002): Global Governance desde una perspectiva latinoamericana, Caracas: Nueva Sociedad. McAdam, D (1983). "Tactical Innovation and the Pace of Insurgency," American. Sociological Review, Vol. 48: 735-54 McGinn, N. andWelsh, Th. (1999). Decentralization of education: why, when, what and how? Paris: UNESCO/International Institute for Educational Planning. Manno, B.-McMeekin R.-Puryear, Jeffrey, M.-Winkler, D.-Winters, M.-McMeekin, R. W. (2008). “Hacia una comprensión de la accountability educativa y cómo puede aplicarse en los países de América Latina” en en Javier Corvalán y Robert W. McMeekin (eds) Accountability educacional: posibilidades y desafíos para América Latina a partir de la experiencia internacional. Chile: Preal – Cide. Manzi, J. (2008). “Individual Incentives and Teacher Evaluation: The Chilean Case”, presentado en la International OECD/Mexico Joint Conference, The Quality of Education, Ciudad de México. Manzi, J., Strasser, K., San Martin, E. y Contreras, D. (2008). Quality of Education in Chile: Final Report of the Interamerican Development Bank Project, Washington, D.C: BID. Martinez i Cerrillo, A. “La Gobernanza Hoy: Introducción” in La Gobernanza Hoy: 10 textos de referencia. Agustí Cerrillo i Martinez (Coor.) Madrid: Instituto Nacional de Administración Pública. Pp. 83-98. Martinic, S. and G. Elacqua, (2010) Fin del ciclo? Cambios en la gobernanza del sistema educativo. UNESCO and Pontifica Universidad Católica de Chile. Mayntz, R. (2005). “Nuevos Desafíos de la Teoría de la Gobernanza” in La Gobernanza Hoy: 10 textos de referencia. Agustí Cerrillo i Martinez (Coor.) Madrid: Instituto Nacional de Administración Pública. Pp. 83-98. Mayntz, R. (1998): New challenges to governance theory, European University Institute, The Robert Schuman Centre - JeanMonet Chair Papers, n.º 50, Florence.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMxMDk1