Gobernanza en la Educación Chilena y Uruguaya
47 Hanushek, E., (1986). “The Economics of Schooling: Production and Efficiency in Public Schools”. Journal of Economic Literature, 24, 1141-1177. Hanushek, E., (2002). “Publicly Provided Education”. NBERWorking Paper no. 8799. Hanushek, E., (2003). “The failure of input- based schooling policies”. The Economic Journal, 113(485), 64 98. Hoxby, C., (2003). "School choice and school competition: Evidence from the United States." Swedish Economic Policy Review 10, no. 3: 9-65. Hyden, G. (1992). “Governance an d the Study of Politics” in Hyden, G and M Bratton, ed. Governance and Politics in Africa, Boulder Colorado. Kaufman, R.-Nelson, J. (2005). Políticas de reforma educativa. Comparación entre países. Documento nro. 33. Santiago: PREAL. Kaztman, R.-Aristimuño, A.-Monteiro, L. (2003). “Uruguay. ¿Cómo se usa y qué impacto tiene la información empírica sobre evaluaciones nacionales de aprendizajes en el mejoramiento de la Educación Pública en Uruguay? Universidad Católica del Uruguay. Informes Finales, Fondo de Investigación educativa. PREAL. Kellaghan, Th.-Greaney, V.- y Scott Murray, T. (2009). Using the Results of a National Assessment of Educational Achievement. Volume 5. Washington DC: World Bank. Kickert, W. J. M; Klijn, E.H; Koppenjan, J.F. M. (1997 ). “Introduction: a management perspective on policy networks”, in W. J. M. Kickert, E. -H. Klijn y J. F. M. Koppenjan (eds.), Managing complex networks: strategies for the public sector, London: Sage Kickert, W. J. M. (1993), “Complexity, govern ance and dynamics: conceptual explorations of public network management”, in J. Kooiman (ed.), Modern governance. New government-society interactions, London: Sage. Kooiman , J. (2005). “Gobernar en Gobernanza” in La Gobernanza Hoy: 10 textos de referencia. Agustí Cerrillo i Martinez (Coor.) Madrid: Instituto Nacional de Administración Pública. Pp. - 57-82. Kooiman, J. (ed.) (1993): Modern Governance. New government-society interactions, London: Sage. Labadie, G. et al. (2006). Gestión Educativa, Remuneraciones e Incentivos: Análisis Comparado de las Experiencias de Chile y Uruguay. Documento de Trabajo No 20. Montevideo: Facultad de Administración y Ciencias Sociales. Universidad ORT-Uruguay.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMxMDk1